תפריט

דרכים לצאת מאזור הנוחות אל עבר צמיחה

דרכים לצאת מאזור הנוחות אל עבר צמיחה

תמונת נושא עבור: דרכים לצאת מאזור הנוחות אל עבר צמיחה

כל פעם שנתמודד עם עוד צעד משמעותי בחיים, נבין כמה צמחנו. נבין מה היה האתגר בדרך שגרם לנו להתפתח למי שאנחנו היום. לכולנו היו תקופות שהיו עבורינו מקור לבנייה אישית. היופי הוא שאנחנו לא צריכים שיקרו דברים מאוד קשים או גדולים כדי שנצמח, כולנו יכולים להגיע לצמיחה הזאת מידי יום. כשיוצאים מאזור הנוחות מרגילים את המוח לפעולות חדשותהמוח שלנו אוהב לעשות פעולות שהוא מכיר ויודע, ברגע שאנחנו ניצבים מול משהו חדש , המוח מתחיל לחשוש, וכמובן הגוף בהתאם מתחיל מעט לפקפק בסיטואציה ולרוב מעדיפים לקפוא ולא להתמודד. כל המטרה היא להגיע למצב שאנחנו מצליחים לעשות דברים שאנחנו לא מכירים כי משם תגיע הצמיחה.

1. להכניס לעצמנו מנטרה חדשה למוח- המוח שלנו הוא מחשב שמפעיל את הגוף, כשנאמר לעצמנו משפט כמו "נוח לי שלא נוח לי", אנחנו מטעים את תת המודע שלנו, אנחנו מתמודדים עם מצב שבו אנחנו יכולים לבצע פעולה מסוימת ובגלל שמתנגנת לנו בראש מנטרה שכזו, הגוף לא חושש ואפילו מרגיש בנוח לעשות פעולה לא מוכרת. שורה תחתונה- נוח לי שלא נוח לי! תתחילו לאמץ את המשפט הזה לחיים.

2. לזהות מה הדברים שמעבר לאזור הנוחות שלי- ממה אנחנו חוששים? מלגשת לבחור או בחורה הזו? מלהזמין מנה חדשה במסעדה? מללכת להופעה באמצע השבוע ולחזור ב3 בבוקר אפילו שצריך לקום ב6 לעבודה? אולי בכלל מלהתקשר עכשיו לחבר שלי במקום לשלוח לו הודעה בוואטספ. זה הזמן שלנו לעשות בדיוק ההיפך ממה שהאוטומט שלנו אומר לנו. זה הזמן להתמודד עם מה שנקרא הלא נודע.

3. להקיף את עצמנו בסביבה הכי מאתגרת– לפעמים נוח לנו ללכת לבית קפה בשש בערב אחרי יום עבודה עם החברה הזו שהיה לה יום מבאס ולשמוע סיפורי סבתא, אבל לא! יש לכולנו את החברים האלה שמעיפים אותנו באוויר שאנחנו יודעים שאיתם אנחנו נגיע למקומות כיפיים ונסיים את הערב במקום לא ידוע, אני לא אומרת לכם עכשיו לחיות חיים פרועים ומשוגעים אבל אני כן מציעה להיות בסביבה שתאתגר אתכם קצת, שתגרום לכם למתיחת גבולות.

4. שימו לב מתי אתם מבלבלים לעצמכם את המוח– אנחנו רוצים להיות מספיק חדים כדי להבחין מתי אנחנו מתרצים תירוצים, מתי אנחנו נותנים לקול הספק להשתלט עלינו ומתי אנחנו לגמרי אותנטיים. כשנתחיל לזהות את הדפוסים הישנים האלה נוכל לאפשר לעצמנו להיפתח לרעיונות חדשים, לעשייה מחודשת, שתוביל לשגרה חדשה ולאני חדש.

המטרה של לצאת מהמוכר וידוע זה המקום שבו אנחנו נגלה את עצמנו מחדש, לא שאנחנו משעממים איך שאנחנו אלא פשוט כי החיים כל כך דינמיים ויש בהם המון הזדמנויות אז למה שלא נעוף עליהם?!
אנחנו יכולים רק להרוויח מלהתמודד עם מצבים חדשים. אני רוצה שתבינו שכשאנחנו יוצאים מאזור הנוחות אנחנו מרגילים את עצמנו לעשות דברים שאנחנו לא רגילים ולמעשה הופכים את זה להרגל,
עוברים למצב שאנחנו בעלי יותר תעוזה ואומץ, יותר ביצועיסטים ופחות דברנים.

מאחלת לכולכם כל יום לעשות משהו חדש שיאתגר אתכם,
תתחילו מהדברים קטנים ולאט לאט תשימו לב לשינוי הגדול שקורה לכם,
כשאתם תשתנו, העולם שלכם ישתנה, כשאתם תעזו יותר, שפע יפתח בפניכם.
מזמינה אתכם לנסות 🙂

sapir zisman

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *