תפריט

למה חשוב להציב יעדים?

למה חשוב להציב יעדים?

תמונת נושא עבור: למה חשוב להציב יעדים?

השנה החדשה ממש כאן וזה הזמן לעשות שינויים, זה הזמן להתחיל להניע את הגלגל למקומות חדשים וטובים. זה הזמן להסתכל אחורה על הטוב והרע, לטפוח לעצמנו על השכם על האתגרים שעברנו ולשנס מותניים לקראת מה שבדרך. חשוב להציב יעדים כדי לפקס את האנרגיה שלנו למקומות שאנחנו רוצים. אז למה זה בכלל חשוב?

1. חשוב להתאפס– בגלל שבחיים אנחנו מתגלגלים מרגע לרגע וממקום למקום לפעמים בלי מיקוד מדויק אנחנו מתפזרים ולא נמצאים בפוקוס. בגלל זה חשוב לנצל את כך שהשנה החדשה הגיעה ובאמת להציב יעדים, לחשוב מה כן חשוב שיקרה לנו השנה, באיזה תחומים חשוב לנו להתפתח, להבין שאולי הגיע הזמן להתקדם בעבודה, לקחת את הזוגיות צעד אחד קדימה, אולי להחליף תחום בלימודים למשהו שיותר מעניין אותנו ופשוט לעשות אתחול מחדש.

2. חשוב שיהיה לנו חזון– בלי חזון נלך לאיבוד. בלי מטרות, לא נוכל לחיות בתשוקה. חשוב שנדמיין את מה שאנחנו רוצים להכניס לחיינו ושבאמת נלך על זה. אין אדם שהצליח בחיים בלי חזון ברור. תכתבו לעצמכם את החזון השנתי ומטרות ביניים שיובילו אתכם לשם. ידוע כי כאשר כותבים על דף את החלומות/ מטרות/ שאיפות יש להם יותר סיכויים להתגשם. אז קדימה.

3. להבין מה למדנו– חשוב לקחת מהשנה האחרונה את מה שלמדנו כדי לקצור את הפירות ב2017 אז מה היה לנו השנה? תסתכלו אחורה, שלב שלב, מה למדתם? מה לקחתם מכל פרק? לאילו תובנות הגעתם? תענו לעצמכם בכנות, תפיקו לקחים ומסקנות ותפנימו את כל הידע הזה בשביל השנה הקרובה. אנחנו תמיד לומדים אך יותר מכך אנחנו גם מיישמים הרבה מאוד כלים שקיבלנו, קחו את השנה הזאת כדי לממש את כל מה שקיבלתם.

4. יותר ערך בשבילנו כבני אדם– הצבת יעדים באופן כללי מביאה לנו יותר ערך כאנשים תחשבו על זה, לאנשים שאין להם שאיפות לא יגיעו לאף מקום, זה כמו לא לשים ווייז ליעד שלכם, יש מצב שתגיעו לירושלים במקום לאילת. אנשים עם שאפתנות מגיעים יותר רחוק בחיים, מותחים את גבולות היכולת ויוצאים מאיזור הנוחות ורק שם אפשר לצמוח באמת.

5. הצבת יעדים נותנת לנו מוטיבציה– בלי יעדים נקום כל יום עם הרגשה מונוטונית, נעשה את מה שצרך ורק נחכה להגיע הביתה כדי ללכת לישון, כמה נחמד. אבל נחמד זה לא מספיק, הרבה יותר מספק לקום עם מוטיבציה וחיים, לדעת שכל יום אנחנו זורעים זרעים בשביל העתיד שלנו, שכל מאמץ והשקעה שלכם זה בשביל העתיד הפורה.

אז הבנו שליעד ולפקס את המחשבה למקומות הנכונים זה חשוב. חשוב שנבין שתמיד יש שלבים בחיים שנצטרך להתאפס והתחלפות השנה נותנת לנו את ההזדמנות הזאת. קחו את הזמן הזה כדי ללמוד מהעבר, לעשות הפקת לקחים ולהתחיל להציב יעדים לשנה החדשה. שיהיה לנו בהצלחה!

sapir zisman

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *