תפריט

איך ליצור סדר בחיים?

איך ליצור סדר בחיים?

תמונת נושא עבור: איך ליצור סדר בחיים?

מכירים את זה שהיום מתחיל באטרף ועוד לא שמתם לב שכבר צהריים ואפילו את הקפה של הבוקר לא שתיתם כמו שצריך?
מכירים את זה שאתם רואים אנשים מחייכים ומשוחררים ולא מבינים איך הם במקום הזה? איך יש להם בכלל זמן לחייך?
התרוצצויות ממשימה למשימה ,מעבודה ללימודים, לתדלק ולהיתקע בעוד פקק. אולי די? אפשר גם אחרת.

לעיתים בחיים נהיה במצבים שנרגיש שאנחנו צריכים לבחור אבל בכל פעם שנחשוב על הדבר הזה שאנחנו עלולים לוותר עליו נתמלא במחשבות ובלבולים ולא נהיה מוכנים להשתחרר מזה.
קורה הרבה שאנחנו חושבים שאנחנו מרוויחים משניהם אבל אולי למעשה אנחנו יוצאים קירחים משני הצדדים?
אז איך בוחרים נכון ואיך עושים סדר?

1. קחו יום שהוא רק עבור עצמכם- הזמן איכות שלנו עם עצמינו הינו דבר כה חיוני, ביום יום אנחנו נוטים לדחוס פנימה כל כך הרבה מידע ולעיתים גם שטויות שלא באמת תורמות לנו ולמעשה לא נותנים ביטוי לתשוקות פנימיות, למטרות חשובות וכשאנחנו לא נותנים מימוש לדברים שאנחנו חושקים בהם אנחנו עלולים להיכנס למצבי תסכול ויכול להיות שאפילו לא נהיה מודעים שזה בהקשר לכך שאנחנו לא מגשימים את עצמנו.

2. לתעדף- מה יותר חשוב לנו, מתי הלב שלנו מתמלא באושר, סיפוק ואדרנלין ומתי נגמרות לנו האנרגיות ואנו חסרי סוללה ופשוט נשחקים מהשגרה. צריך להסתכל על הכל לרגע מלמעלה ולהבין האם ככה אני רוצה לחיות את חיי וכמה זמן אני מוכן עוד לספוג את זה? מה צריך לקרות כדי להבין שדיי מספיק?! אולי לא צריך לחכות לקש שישבור את גב הגמל, אולי אפשר כבר עכשיו ליצור את הצעד הראשון אל עבר ההגשמה וזה אכן ידרוש מאמץ וכוח אבל רק ככה נוכל לצאת מהלופ של הסבל.

3.למצוא זמן לעשות דברים שאנחנו אוהבים- אם אתם אנשים יצירתיים שלא ממשים את היצירתיות שלהם, אם אתם אנשים שאוהבים סביבה אבל כל היום בתוך קובייה במשרד,אם אתם אוהבים מוזיקה והרבה זמן לא הלכתם לאיזו הופעה טובה כדי להשתחרר, זה הזמן! חשוב למצוא זמן ביום יום כדי להביא את עצמנו לעשיית דברים שמעניינים אותנו, יש כל מיני דברים שאנחנו קוראים להם "תחביבים" וככה אנחנו לא שמים לב אך ממעיטים בערך שלהם, תחביב זו הדרך שלנו להקטין דברים שאנחנו אוהבים ולמעשה גם לא למצוא להם זמן ראוי,זה הזמן לעלות את הערך של מה שאנחנו אוהבים ולהקדיש להם את תשומת הלב המגיעה להם.

4. להבין שאנחנו מפעילים את הווייז של חיינו- חברים, מה שהביא אותנו לאיפה שאנחנו היום אלו אך ורק המחשבות, הרגשות,והפעולות שלנו! רק לנו יש שליטה על חיינו, רק אנחנו מקימים את עצמנו כל בוקר לאיפה שאנחנו נמצאים, הגיע הזמן לזכור שהחיים הם ברשותנו, אנחנו בשליטה מלאה על כל צעד. אז אולי כדאי להתחיל להעריך את זה ולחייך קצת יותר? אולי הגיע הזמן לשנות ולפעול אל עבר דברים שחשובים לנו?

 5. לבלות זמן עם אנשים שאנחנו אוהבים- אנחנו כל היום מוקפים באנשים, חלקם חברינו, חלקם מכרינו, עמיתים לעבודה ועוד.  צריך לזכור שיש עוד כמה אנשים טובים בחיינו שאוהבים אותנו ואנחנו לא תמיד זוכרים לפרגן להם על כך. גם אם הזמן מאוד קצוב ואי אפשר להפגש פעם בשבוע. תרימו טלפון, שלחו הודעה. תוקירו תודה!! כי ברגעים הקשים אנחנו תמיד נדע לאן הלב שלנו רוצה ללכת ואיפה הוא צריך לפרוק. חשוב לזכור מי הם חברינו כי הם שלנו לאורך כל הדרך.

רק כשיש בלאגן אפשר לעשות סדר, רק כשיש כאוס אפשר ליצור שקט, החיים הם עליות ומורדות, כל קושי הוא בשביל ללמוד אותנו שיעור על עצמנו ויכולתנו. ואחרי שאנחנו מרגישים שהשיעור נלמד, אפשר לעביר דף אל הפרק הבא. מאחלת לכולכם שפע של אור, רוגע ושלווה בחיים וגם אתגרים שיפתחו אתכם מנטלית ואישית. החיים הם מסע, עשו שיהיה שווה להתבונן אחורנית.

sapir zisman

2 תגובות על “איך בונים זוגיות מוצלחת?”

  1. ציפי הגיב:

    כל הכבוד! !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *