תפריט

איך תכניסו צחוק לחיים שלכם?

איך תכניסו צחוק לחיים שלכם?

תמונת נושא עבור: איך תכניסו צחוק לחיים שלכם?

ראיתם לאחרונה ילד צוחק? מן צחוק כזה מתגלגל אפילו כזה שמאופיין בתמימות וקלילות שכזו?
זוכרים את עצמכם צוחקים ממש ככה?
קצת נדיר הא…
נסיבות החיים הכניסו אותנו למעגל כזה של רצינות, נוקשות ואפילו כעס.
בעבודה אנחנו נוטים להיות רציניים, במקומות ציבוריים כמו רכבות או אוטובוסים רובינו יושבים עם הפרצוף החמוץ שלנו, בבית אנחנו נכנסים למצב של התנתקות מכל מה שעבר עלינו היום.
ובקיצור – לאן נעלם הצחוק?

צחוק הוכח במחקרים כתורם ומשפר את הבריאות, מונע מחלות קשות, משפר את זרימת האוויר ומועיל לנשימה, ממריץ את הגוף והמוח, מפחית מתחים ,חרדות ודיכאונות, מחזק את שרירי הדם ואפילו שורף קלוריות.
בנוסף, הצחוק מעביר את הגוף תהליכים הדומים למה שמתרחש בו בעת מדיטציה, מפתח חשיבה יצירתית ומחקרים אפילו מצאו קשר בין שינה מעולה ורציפה לצחוק.

איך מחזירים את הצחוק לחיינו?

יש המון דרכים לעשות זאת אבל לפני שמתחילים, חשוב להתמסר לזה, כי השגרה יכולה לגרום לנו  לשכוח מהר מאוד שאנחנו רוצים לצחוק יותר.

1. במקום לבחור בסרט מתח או דרמה, לכו לקומדיה- כחלק מהלמידה לשחרר ולקחת את החיים קצת יותר בקלות, עלינו לפתח חוש לזה וללמוד לצחוק גם משטויות. בחרו לצפות בתכנים שמצחיקים אתכם, רכשו ספרי קומדיה, גם אם בהתחלה תרגישו שאתם מכריחים את עצמכם לצחוק, בסוף זה יהפוך לחלק מכם.

2. חייכו לכולם והודו על שקיים בחייכם– זה הזמן לייצר קצת קמטי הבעה של אושר ולהתחיל לחייך לכל מי שנמצא סביבכם.
חייכו למוכרת בסופר, לשומר בכניסה לבניין וחלקו מחמאות, זה לא מזיק וזה יכניס לגוף שלכם אנרגיות טובות שיעודדו בהמשך צחוק.
הודיה אמיתית מהלב מאפשרת לנו להעריך את הדברים הטובים בחיים שלנו, לרצות פחות חומריות ולהכניס קצת רגש טוב וחיובי לחיים. מי שחיובי ואופטימי נוטה לצחוק יותר במהירות.

3. תהיו עם אנשים שמצחיקים אתכם– כמובן שאם אתם נמצאים בסביבה רצינית לאורך כל היום, יהיה לכם קשה מאוד להתפקע מצחוק.
אך אם תתקרבו לאנשים חיוביים, עם אנרגיות גבוהות, שלוקחים את הדברים קצר יותר בקלות וצוחקים מכל דבר, תהפכו גם אתם לכאלה. הסביבה שלנו מדבקת באנרגיות שלה, שימו לב שאתם בסביבה הנכונה.

[text-blocks id="503" plain="1"]

4. התחברו לילד הפנימי שבכם– זה הזמן לחזור לילדות!
כל אחד מאיתנו היה פעם ילד שהיה מתרגש מדברים קטנים והביטוי המובהק היה צחוק וחיוך כאשר התרגשנו. תתחברו לילד שבכם, תשחררו אותו לחופשי. אפשר לעשות זאת על ידי הקשבה פנימית בזמן מדיטציה או דמיון מודרך, על ידי בילוי בקרב ילדים אם זה אחיינים, בני דודים, הילדים שלכם!                                                                                                                                  חשובה התחברות כנה ואמיתית שלכם עם עצמכם מה שיעשו פלאים. שחררו את הכעס, את המתח, את הלחץ ותראו איך אתם נפתחים ומאפשרים לעצמכם לצחוק.

5. על סדנת צחוק כבר שמעתם? – יש מקומות רבים בהן מתקיימות סדנאות צחוק, לא תאמינו כמה טוב הן עושות לגוף, לנפש ולראש. התנתקות לכמה רגעים מהשגרה ופשוט להיפתח לתחושה של כיף והשתטות. במיוחד כשאתם בסביבה של עוד אנשים שנמצאים באותו המצב וכך מדביקים האחד את השני.

הרבה אנשים מגיעים אליי לטיפול כשהם שקועים עמוק בתוך תחושות שליליות ואני תמיד ממליצה להם להכניס יותר צחוק לחיים על ידי הפעולות שנתתי כאן, אני חייבת לומר שזה יוצר שינויים לא רק בנו אלא בסביבה שלנו ובאיך שאנחנו לוקחים סיטואציות בחיים. תלמדו לקחת דברים יותר בקלות, בצחוק ובכיף ותראו שהתחושות בגוף שלכם יהיו מספיק חזקות וחיוביות ושהגישה שלכם רק תשתדרג לטובה.

sapir zisman

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.